onsdag 18 oktober 2017

Dagar då drömmen känns långt borta

En höstdag med blå himmel och skinande sol medan man sitter på kontoret framför datorn i sju-åtta timmar och vet att det inte går att öka sin aktieportfölj på en dryg vecka förrän lönen kommer. Såna här dagar känns det långt borta tills man är ekonomiskt fri. Jag vet att man ska leva i nuet och vara nöjd som det är men när jag vill leva en stor del av mitt liv i naturen och allra helst fjällvärlden så är det lätt att låta tankarna glida iväg till framtiden.

Ett steg jag allvarligt börjat fundera på är att försöka hitta ett arbete där man inte är så låst som jag är idag. Jag har ett bra jobb med bra lön men kulturen på min arbetsplats är att arbete sköter man på sitt kontor och det mellan 7-16. Flexibla arbetstider eller deltid är något mycket skumt som man har svårt att acceptera. Därför måste jag nog leta mig vidare för att hitta ett jobb där jag kan gå ner i tid och känna mig fri även om det skulle innebära något år till att jobba innan jag blir ekonomiskt fri.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nystart på bloggen

Nästan ett och ett halvt år efter att jag senast var aktiv på bloggen har jag nu bestämt mig för en nystart. Sedan senaste inlägget har väld...